PLEASE CLICK HERE DEAR FOLLOWER :)

Wednesday, December 1, 2010

Tutorial live emoticon on shoutmix


Smlm aku duk tertanya2 kt kawan2 blogger cm ner la nk buat benda alah ni

tgk contoh ni..yg ada gambar hello kitty tu



ok jom kita mulakan tutorial kita ye...



firstly masuk ke acct shoutmix anda... then pegi ke SETTING yer
nanti anda akan nampak macam kt gmbr kt atas ni
ada menu QUICK START, GENERAL, DISPLAY, SECURITY
sila CHOOSE button SMILEYS under DISPLAY tab tu yer



nanti dia akan keluar macam ni...


lepas tu pegi ke website ini
atau apa2 website yg ada emoticon yg korang tau..boleh jer....


ok pilih la apa2 yg korang nak
aku pilih hello kitty..hehe
lepas tu right clik kt gmbr n n COPY IMAGE URL yer... jgn silap..nanti tak jadi


ok then korang pastekan dekat ruangkan kosong NEW tu macam kat atas ni..just paster je.... then dekat CODE tu korang boleh buh la apa2 caption yg korang mahu sesuai tuk ICON tu...
lepas tu ADD n SAVE SETTING



after save setting tu...pegi kepada SETTING semula ..under TAB QUICK START tu tekan button GET CODES...



dia akan keluar macam ni...coding tu kan.... so korang copy je ok n then paste la kt blog korang..



macam tadi aku guna contoh GNITE kan..so aku taip TESTING GNITE...


n dah jadi..ho yeahhhhhh...mpk tak keluar icon yg aku pilih tadi..hehee


ok korang cube la yer... aku ajar ni pun sikit2 je..tak la teror mana..gi pun kak ELLEN yg ajar aku kt shoutmix ku ni smlm..hehe

ok selamat mencube semua...hehehe












5 comments:

Ellen said...

Tahniah sis..akhirnya berjaya buat tutorial ni..hehe

KINA said...

hehehe buat la kak walau serabut sikit

Sricahaya said...

cute gak kan.. :)

KINA said...

mmg cute suka sgt..hehe

CIKEYJA_SENSEI said...

sh0utb0x n sh0utmix beza ek kak?..xkuar p0n setting dia cm 2..len2 brand k0t..huhu

LOVELY AWARD FROM FRIENDS