PLEASE CLICK HERE DEAR FOLLOWER :)

Monday, May 24, 2010

Emergency Case

Hari jumaat malam kira2 pukul 3 pagi aku n hubby bergegas berkejar ke PPUKM membawa Arman sbb dia tersedak susu... fuhhhhhhh

Jantung aku bagai gugur bila tgk dia tak bole nk bernafas ngan baik... so ngan akal yg ada ni bawakla dia pegi hospital n terus ke bahagian kecemasan..tanpa berlengah2 petugas kt sana terus suruh aku bawak arman masuk 1 room tuh..n then datang doktor cek paru2 dia semua..n then suddenly arman cm tarik nafas tersekat2 n hidung dia kuar air + lendir..aku sgt risau la... tgk dia menangis lagi dah macam kena pukul..kesian my baby tak le nk nafas ngan baik..aku ni kalau sesema pun tak selesa ni pulak budak dah tersedak susu...

So nurse terus ambik Arman dari dokongan aku n bawak dia pi sedut. Arman di baringkan di katil bayi n seramai kira2 6orang la duk settlekan Arman tuh... pastuh doktor pun masukkan tiub kt hidung n mulot dia kasi sedut apa2 yg tersumbat tuh... tak sampai hati aku nk tgk..mmg aku paling muka ke arah lain.. lepas 5minit tu baru la Arman senyap n terus tido bila aku dah dukung dia..aduh sgt kasihan..tapi lega sbb dah bawak pi spital la sbb memula ingat macam tak serius..tapi lama2 tu macam susah sgt dia nk bernafas..so decide la terus pi spital....

Hurm nasib baik tak der apa2 yg buruk berlaku..thanks to doctor yg sgt baik hati... So kami pun sampai rumah dekat pukul 4 pagi..tgk rumah dah macam siang hari dah... aryan tido kt sofa..mak tgh lipat kain..adik laki tgh tgk bola..adik pompuan kemas bilik... ????????? semua duk tgu Arman kot..hehehe

So lepas tu mmg arman tido ngan nyenyaknya ....

9 comments:

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: apa yang emergencynyer kina??? ::.

Mummy Darwish said...

kak kina..seb baik x der paper..alhamdulillah eh..bahaya jugak eh tersedak susu nih..

Intan Azmira said...

ishhh..seram aku

Rizziela said...

Yallah..takutnya akak dengar..

Nasib baik cepat2 bawa dia g hospital....apa2 pun jangan tunggu lama-lama...terus g hospital...biar doc yg check

Mummy Darwsih,

ramai dah budak2 meninggal kerana tersedak susu..memang merbahaya

KINA said...

mondok : tu la emergencynya..

cik ct : tu la mmg bahaya tau..kita kena cepat2 bertindak lau tak hurmm takot nya....

intan : aku lagi seram harituh..dah la kuar 3pagi lagi seram bawak baby..huhuhuh

kak ziela: tu la sy tak fikir panjang terus pi spital..nasib doc sedut sbb ada seketol besar sumbat kt hidung dia... alhamdulillah la tak serius...

noorcahaya said...

hari ni dah 2 cerita aku dgr.. satu cerita bb ko ..satu lagik cerita bb Ziela hampir lemas dlm baldi... gugur jntung aku baca lah...

Ain said...

alhamdulillah.. nsb baik x de apa2 kn..btl tu kziela, yg kes terbr ada bb meninggal kt taska tu kes tersedak susu la kn..

KINA said...

cahaya : tu la ada anak ni kena sentiasa berhati2... ishk macam2 kan

ain : tu la kt nurseri harituh kes ni la..tapi silap pengasuhnya tak bawak pi spital terus..ada ke col mak ayah dia jer..hurmmm

syakira said...

ishhh sib baik ko cepat2 bawak p spital..seram aku dengar..bila dh ada anak ni kita sentiasa kena alert, walaupun benda tu kecik..ingatlah wahai ibu2..

LOVELY AWARD FROM FRIENDS