PLEASE CLICK HERE DEAR FOLLOWER :)

Tuesday, August 24, 2010

Aktiviti bulan posa

Hurm tidak dinafikan kehidupan ku sbg mummy kembar mmg amat sibuk sekali... waktu rehat aku hanyalah dari pukul 12.30 - 1.30 setiap hari dia ofis... tapi skg ni bulan puasa so aku mmg tak der rehat langsung... rutin aku sejak bulan puasa ni mmg agak padat..... so mari kita tgk apa yg aku buat hari2 sepanjang bulan posa ni...
  • 5.00am - bangun pagi panaskan lauk berbuka malam tadi.. n makan tuk bersahur ( nasi dah siap2 masak malam)
  • 5.30am - habis makan,, kadang2 kami tak sempat nk habiskan makan sbb si kembar nk susu..n sometimes dia orang dah bgn time ni... n ada kalanya boleh tido balik ada kala tak mo tido dah.. macam pagi tadi arman bangun pukul 5.45pagi... langsung tak mau tido balik.... so biarkan dia main2 kt atas tilam tu dalam gelap..so senyap la kalau terang nanti dia nampak aku n hubby sure dia suruh angkat.. so biarkan dia main sementara aku iron baju n hubby mandi2....
  • 6.00am - dah siap iron baju..hubby dah mandi aryan pulak nk susu... so aku cecepat buat susu.. buaikan aryan n dia tido balik
  • 6.30am - aku dah siap2 mandi solat semua,, arman pulak nangis nk mintak perhatian.. abah dia angkat masuk dlaam walker... ok la tapi sekejap je dia tak der mood so mmg nk kena dukung jer.... so faham2 la bnyk la kerja terdelay kalau dah dukung anak ni...
  • 7.00am - hubby dah suruh aku cepat siap sbb nanti dia lambat plak smpi ofis... tapi aryan tido lagi tak sampi hati nk kejutkan dia..so aku pun letakla arman... tak smpi 2 minit dia menangis2 nk dukung... nk keluar... so aryan pun terbangun ( ni cabaran aku yg paling besar bila sorang dah lena tido sorang lagi nangis sure lagi sorang akan tertanggu,,sbb tu now aku asingkan dia orang ..soarng tido luar sorang dalam,,so ok sikt) n then angkat aryan dari buai kesian dia mata pun tak le buka lagi tapi nk buat macam mana kan...... )
  • 7.15am - arman ni tak henti2 plak nangis dia ni... bagi susu pun tk mo..sekali tergerak nk cek pampers dia..oh yak rupanya patot la meragam sokmo.. maaf mummy tak perasan la sbb bnyl benda lain di kejar..huhuhuhuh
  • 7.30am - keluar dari rumah lepas dah siap hantar mereka ke rumah mak
  • 8.00am - smpi umah mak
  • 8.15am - cium2 dia orang salam cium tgn semua kami pun betolak la ke tempat kerja
  • 8.30am - smpi ofis aku..hubby dah lambat..hohohohoh..................
  • 9am-5pm- KEJA KERJA KEJA KERJA
  • 5.00pm - balik ambik anak kt rumah mak
  • 6.00pm - tolak balk ke rumah aku
  • 6.30pm - smpi rumah main2 la dengan dia orang... aku cecepat mandi sementara dia orang tak datang peel nk melayan depa jer.. tabur je menan kt depan senyap la sekejap.. lepas tu abah dia lak mandi..datang tima abah mandi..adehhhhhhhhhhhh nangis lak 2-2 nk dukung..haru aku kejap... cm ner nk buat ni aku fikir... last2 jadi badut kt depan tu nyanyi2 smbil2 goyang badan kt depan dia orang ..gelak2 la...hahaaha...adeh sabar jela kan...
  • 7.00pm - masih lagi melayan derang ( lauk pauk buka semua mak dah tapaukan..tq ami)
  • 7.30pm - berbuka dgn sebijik kurma n segelas air.... then hubby gi solat then aku pula.... ( ikot nasib kalau anak mood ok leh la gi sola dulu..kalo tak nk dekat isyak tu baru leh solat) sometimes dia orang tido awal so dapat la aku berbuka awal..tapi kalau derang tido awal mmg akan bangun balik..hohoho.....
  • 8.00 - makan time.. sometimes pukul 10pm baru makan oke
  • 9.00 - basuh baju.. lipat kain... basuh pinggan..tu pun dah rasa peant sgt sbb sambil buat kerja sambil layan anak2... huhuhuhuh... smlm aryan n arman dah tido awal pukul 9 dah tido atas katil.. so kami pun dah tertido la...... tapi smlm tak sempat nk buat apa2 pinggan smua tak basuh... lauk tak masuk peti ais... pukul 12 tu aku tejaga masak nasi... masak air.... nasib baik terjaga la
  • 9.00 - 5am -TIDO yang bnyk kali bgn..huhuhu... yela si kembar masih memerlukan susu di malam hari so mereka lapar kan..tak lena la tido.. n ada 1 tabiat baru derang ni sambil tido sambil menerap..adeh bila tak dapat pusing balik nangis pulak..kadang2 lawak jugak aku tgk..heheeh............ pernah sekali aryan tido sambil menerap..hahaah...tak smpi hati aku pusingkan dia balik....

kalau nk citer aktiviti aku ni mmg tak sama harini n esok..semuanya ikot pada ragam anak2ku... tapi yg nyata nya mmg tak der rehat tuk kami..even nk tgk tv bersama ... huhuhu..tapi aku tak kisah semuanya kerana MUHAMMAD ARMAN & MUHAMMAD ARYAN............. buah hati mummy yg tersayang..................

5 comments:

Rizziela said...

Akak baca pun terasa penatnya ... Dengan Haziq sorang pun penat..apatah lagi kalau twin kan?

Ain said...

itulah pengorbanan ibu & ayah...sentiasa melalui hari2 yg mencabar & memenatkan.. tp bila tgk muka anak2 gembira.. terus hilang semua tu kan?

KINA said...

ye kak ziela mmg letih tak di nafikana tapi dah jadi mummy kenala hadapi

tu la ain bila dah pegi keja ni rindu plak kt keletah derang tuh..heheeh

♥ Mrs. C ♥ said...

yer... mmg memenat kan... sgt2 penat.. dah twin lg la penat kan..

kite pompuan ni byk kejenye.
1. kerja sbg ibu
2. pekerja di office
3. kerja sbg isteri
4. kerja urusan rumahtangga

KINA said...

yela connie tu semua tanggungjawab kita jugak

LOVELY AWARD FROM FRIENDS